روش های درمان موثر آکنه

درمان آکنه در کرج

۵/۵ - (۵۰ امتیاز)

آکنه چیست؟

حفره های ریز در زیر پوست شما می توانند توسط چربی، باکتری، سلول های مرده پوست و کثیفی مسدود شوند. اگر این منافذ مسدود شوند، ممکن است دچار آکنه Acne شوید. اگر پوست شما بارها تحت تاثیر این وضعیت (گرفتگی منافذ) قرار می گیرد، ممکن است در معرض بیماری آکنه دائمی باشید. به گفته آکادمی پوست آمریکا، اگرچه آکنه یک بیماری تهدید کننده زندگی نیست، اما شایع ترین بیماری پوستی در جهان است و این بیماری می تواند عوارضی برای فرد ایجاد کند. علاوه بر این، این بیماری می تواند باعث ناراحتی و عدم اعتماد به نفس به ویژه در افراد جوان شود. در این مطلب از وبلاگ آپیلنس، بهترین کلینیک زیبایی کرج به معرفی روش های درمانی موثر برای رفع آکنه در کرج می پردازیم. با ما همراه باشید.

کلینیک زیبایی کرج

روش های درمان آکنه در کرج

آکنه روی صورت شما می تواند عزت نفس تان را تحت تاثیر قرار دهد و در طول زمان باعث ایجاد زخم های فیزیکی دائمی شود. با این حال، روش‌های درمانی مؤثر زیادی وجود دارد که هم تشکیل آکنه و هم احتمال ایجاد اسکار را کاهش داده و از بین می‌برد.

علائم آکنه چیست؟

آکنه تقریباً در هر جایی از بدن شما دیده می شود. با این حال، بیشتر روی صورت، پشت، گردن، سینه و شانه ها ایجاد می شود. اگر acne دارید، معمولا متوجه جوش های سفید یا سیاه می شوید. این ساختارها که هم جوش های سرسیاه و هم جوش های سرسفید هستند به عنوان کومدون شناخته می شوند.

رفع اکنه و لک کرج

جوش های سفید و سیاه

لکه های سیاه روی سطح پوست شما ظاهر می شوند و با تماس با اکسیژن هوا سیاه می شوند. جوش های سفید درست زیر پوست شما قرار دارند و به دلیل التهابی که دارند سفید به نظر می رسند. در حالی که جوش های سفید و سیاه شایع ترین ضایعات در آکنه هستند، بسیاری از انواع دیگر آکنه می توانند روی پوست شما ظاهر شوند. برای این موارد، ضایعات التهابی احتمال بیشتری دارد که اسکار بر روی پوست شما باقی بگذارند. این ها شامل:

• برآمدگی های کوچک، قرمز و برجسته هستند که در اثر فولیکول های مو ملتهب یا عفونی ایجاد می شوند.
  • جوش های قرمز کوچکی هستند که در انتها چرک دارند.
  • ندول ها یا برآمدگی های سخت و اغلب دردناک زیر سطح پوست شما هستند.
  • کیست ها توده های بزرگ زیر پوست شما هستند که حاوی چرک هستند و اغلب دردناک هستند.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه زمانی اتفاق می‌افتد که منافذ پوست توسط چربی، پوست مرده یا باکتری مسدود می‌شود. هر منافذ پوست شما حاوی یک فولیکول است. فولیکول از یک دانه مو و یک غده روغنی (روغنی) تشکیل شده است. غده چربی سبوم (روغنی) ترشح می کند که به مو، خارج از منافذ و پوست شما می رود. سبوم پوست شما را چرب و نرم نگه می دارد. در این مرحله، یک یا چند مشکل در فرآیند ترشح روغن ممکن است باعث آکنه شود. این مشکلات در شرایط زیر ممکن است رخ دهد:

• روغن بیش از حد توسط فولیکول های شما تولید می شود
  • سلول های مرده پوست می توانند در منافذ شما جمع شوند
  • باکتری ها می توانند در منافذ شما جمع شوند

این مشکلات تا حد زیادی به ایجاد آکنه کمک می کند. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری‌ها در همه این موارد و آن منافذ مسدود شده رشد کنند و هیچ روغنی از بدن آزاد نشود.

عوامل تشدید کننده در ایجاد آکنه چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که چه چیزی در ایجاد آکنه نقش دارد. بسیاری از مردم بر این باورند که غذاهایی مانند شکلات یا سیب زمینی سرخ کرده به آکنه کمک می کنند. اگرچه هیچ پشتوانه علمی برای این ادعاها وجود ندارد، عوامل خطر خاصی برای ایجاد آکنه وجود دارد. اینها:

• تغییرات هورمونی ناشی از بلوغ یا بارداری
  • برخی داروها، مانند قرص های ضد بارداری یا کورتیکواستروئیدها
  • یک رژیم غذایی سرشار از شکر تصفیه شده یا کربوهیدرات ها، مانند نان و چیپس
  • داشتن والدین مبتلا به آکنه

افراد به ویژه در معرض خطر ابتلا به آکنه شدید در دوران نوجوانی هستند. در این مدت بدن شما دچار تغییرات هورمونی می شود. این تغییرات می تواند باعث تولید روغن شود و خطر بیماری را افزایش دهد. از آنجایی که بلوغ در مقطعی به پایان می رسد و هورمون ها منظم هستند، تشکیل آکنه هورمونی معمولاً فروکش می کند یا حداقل وارد روند بهبودی می شود.

آکنه چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر علائم ذکر شده را دارید، توصیه می کنیم ابتدا به یک متخصص پوست واجد شرایط در یک کلینیک زیبایی معتبر نظیر آپیلنس کرج مراجعه کنید. پزشک متخصص شما می تواند پوست شما را معاینه کرده و تشخیص مناسب برای شما بدهد. برای تعیین بهترین درمان، پزشک انواع ضایعات و شدت آنها را تعیین می کند.

آکنه چگونه درمان می شود؟

مراقبت در منزل یکی از روش های درمان این بیماری است. چندین فعالیت خودمراقبتی وجود دارد که می توانید در خانه برای جلوگیری از آکنه و از بین بردن آن خود انجام دهید. کارهایی که باید در خانه برای جلوگیری از ایجاد این بیماری باید انجام دهید عبارتند از:

• هر روز پوست خود را با یک صابون ملایم تمیز کنید تا چربی و آلودگی اضافی از بین برود.
  • موهای خود را به طور مرتب بشویید و از محصولات مراقبت از مو استفاده کنید که منافذ شما را نمی بندد.
  • از آرایش مبتنی بر آب یا برچسب “غیر کومدون زا” استفاده کنید (منافذ را مسدود نمی کند)
  • جوش هایی که باکتری ها و چربی اضافی را پخش می کنند را فشار ندهید
  • از کلاه یا هدبند تنگ استفاده نکنید
  • سعی کنید صورت خود را لمس نکنید

داروهای درمان آکنه

اگر اقداماتی که در خانه انجام داده اید برای جلوگیری از ایجاد آکنه کافی نیست، داروهایی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. بسیاری از این داروها حاوی موادی هستند که می توانند به کشتن باکتری ها یا کاهش چربی روی پوست شما کمک کنند. اینها شامل:

داروهای اکنه

بنزوئیل پراکسید:

در بسیاری از کرم ها و ژل های آکنه یافت می شود. برای خشک کردن جوش های موجود و جلوگیری از ایجاد جوش های جدید استفاده می شود. بنزوئیل پراکسید همچنین باکتری های ایجاد کننده این بیماری را از بین می برد.

گوگرد

یک ماده طبیعی با رایحه ای متمایز است که در برخی از لوسیون ها، پاک کننده ها و ماسک ها یافت می شود.

رزورسینول

ماده کمتر رایجی است که برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده می شود.

اسید سالیسیلیک

اغلب در صابون ها و سرکوب کننده های آکنه استفاده می شود. این به جلوگیری از مسدود شدن منافذ کمک می کند.

با وجود مصرف دارو ممکن است همچنان علائم داشته باشید. در این مورد، ممکن است بخواهید به دنبال مشاوره پزشکی باشید. پزشک شما می تواند داروهای مورد تایید پزشک را برای شما تجویز کند که می تواند به کاهش علائم و جلوگیری از ایجاد اسکار کمک کند. اینها شامل موارد ذیل می باشند:

آنتی بیوتیک های خوراکی یا موضعی

این ها التهاب را کاهش داده و باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برند. به طور معمول، آنتی بیوتیک ها فقط برای مدت کوتاهی استفاده می شوند تا بدن شما مقاومتی در برابر آنتی بیوتیک ها ایجاد نکند که از شما در برابر عفونت محافظت می کند.

کرم‌های موضعی تجویزی

مانند رتینوئیک اسید یا بنزوئیل پراکسید قوی‌تر از درمان‌های بدون نسخه اغلب قوی‌تر هستند. بنزوئیل پراکسید به عنوان یک عامل باکتری کش عمل می کند. از مقاومت باکتری های مولد آکنه به آنتی بیوتیک ها جلوگیری می کند. همچنین دارای خواص کمدونی – مخرب و ضد التهابی متوسطی است.

قبل و بعد درمان آکنه در کرج

اسپیرونولاکتون

زنان مبتلا به آکنه هورمونی را می توان با قرص های ضد بارداری یا اسپیرونولاکتون درمان کرد. این داروها هورمون هایی را که می توانند با کاهش تولید روغن باعث آکنه شوند، تنظیم می کنند.

برای شما: بهترین مرکز فیشیال در کرج با کمترین قیمت

ایزوترتینوئین

(آکوتان) یک داروی مبتنی بر ویتامین A است که برای درمان برخی از ندول‌های شدید و موارد اکنه استفاده می‌شود. این می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند و تنها زمانی استفاده می شود که سایر درمان ها موثر واقع نشده باشند.

سایر روش های درمانی

پزشک شما ممکن است روش های قدرتمندی را برای درمان آکنه شدید و جلوگیری از ایجاد اسکار توصیه کند. این روش ها با از بین بردن پوست آسیب دیده و کاهش تولید چربی کار می کنند. به طور کلی، روش های درمانی زیر را می توان در این روش گنجاند:

فتودینامیک

درمانی از دارو و نور یا لیزر مخصوص برای از بین بردن تولید روغن و باکتری ها استفاده می کند. سایر لیزرها را می توان به تنهایی برای بهبود آکنه یا جای زخم استفاده کرد.

درم ابریژن

(میکرودرم) لایه های بالایی پوست شما را با یک برس چرخان تمیز می کند و برخلاف داروهایی که در درمان آکنه استفاده می شود بهترین روش برای درمان جای جوش خواهد بود. میکرودرم ابریژن یک درمان ملایم تر است که به حذف سلول های مرده پوست کمک می کند.

در همین رابطه بخوانید: رفع جای جوش و آکنه در کلینیک میکرودرم کرج

لایه برداری شیمیایی

لایه های بالایی پوست شما را از بین می برد. این پوست روشی است که با استفاده از آن می توان پوست کمتر آسیب دیده زیر آن را آشکار کرد. لایه برداری شیمیایی می تواند اسکارهای خفیف آکنه را بهبود بخشد.

اگر آکنه شما از کیست های بزرگ تشکیل شده باشد، پزشک ممکن است تزریق کورتیزون را توصیه کند. کورتیزون یک استروئید است که به طور طبیعی توسط بدن شما تولید می شود. این می تواند التهاب را کاهش دهد و بهبودی سریع داشته باشد. کورتیزون اغلب در ترکیب با سایر درمان های آکنه استفاده می شود.

میزان موفقیت در درمان آکنه چقدر است؟

درمان آکنه تا حد زیادی موفقیت آمیز است. با درمان‌های مورد استفاده، بیشتر افراد می‌توانند انتظار داشته باشند که آکنه‌هایشان ظرف شش تا هشت هفته از بین برود. با این حال، برخی از برگشت ها شایع هستند و ممکن است نیاز به درمان اضافی یا طولانی‌مدت در این شرایط داشته باشند. ایزوترتینوئین درمانی است که به احتمال زیاد نتایج مثبت دائمی یا طولانی مدت ایجاد می کند.

اسکار آکنه می تواند باعث ناراحتی روحی و عدم اعتماد به نفس شود. با این حال، درمان سریع می تواند به جلوگیری از ایجاد اسکار کمک کند. همچنین، متخصص پوست شما گزینه های درمانی طراحی شده برای درمان اسکار خواهد داشت.

چگونه از بازگشت آکنه بعد از درمان جلوگیری کنیم؟

پیشگیری از آکنه بسیار دشوار است. با این حال، می توانید این اقدامات را برای جلوگیری از بازگشت آن پس از درمان انجام دهید. این مراحل عبارتند از:

• دو بار در روز صورت خود را با یک شوینده بدون روغن بشویید
  • استفاده منظم از کرم آکنه تجویز شده توسط پزشک برای از بین بردن چربی اضافی
  • اجتناب از آرایش حاوی روغن
  • پاک کردن آرایش و تمیز کردن کامل پوست قبل از رفتن به رختخواب
  • بعد از ورزش دوش بگیرید
  • از پوشیدن لباس های تنگ و هدبند خودداری کنید
  • یک رژیم غذایی سالم با حداقل قندهای تصفیه شده و شکر داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر درمان‌های خانگی سرعت آکنه را کاهش نمی‌دهند یا پایان نمی‌دهند، ابتدا با یک متخصص پوست واجد شرایط مشورت کنید. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این پزشکان می توانند داروهای قوی تری را برای شما تجویز کنند یا می توانید از درمان های پوستی مختلف استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه آپیلنس: با هایفوتراپی در کرج، در یک جلسه ۵ سال جوانتر شوید!

برای بسیاری از زنان، آکنه معمولا یک هفته قبل از قاعدگی شروع می شود و ممکن است سال ها طول بکشد. این نوع آکنه بدون درمان در زنانی که از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند از بین می رود. در افراد مسن، شروع ناگهانی آکنه شدید ممکن است نشان دهنده یک بیماری زمینه ای باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هشدار می‌دهد که برخی از لوسیون‌های رایج آکنه، پاک‌کننده‌ها و سایر محصولات پوستی بدون نسخه می‌توانند باعث واکنش جدی شوند.

عوارض داروهای ضدآکنه

با این حال، اگر یک محصول پوستی که استفاده می کنید باعث ایجاد شرایط زیر می شود، توصیه می کنیم فورا به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

• از هوش رفتن
  • دشواری در تنفس
  • تورم چشم ها، صورت، لب ها یا زبان
  • سفتی گلو

آیا درمان دائمی آکنه وجود دارد؟

درمان دائمی آکنه که یکی از سوالات زیادی است باید از طریق یک پروتکل درمانی که نیاز به توضیح دارد بررسی شود، تاریخچه آکنه، سبک زندگی بیمار، عوامل خارجی و … تمام جزئیات ساختار هورمونی بررسی شود. روش های درمانی با توجه به نتایج این ارزیابی ها تعیین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو وقت در کلینیک زیبایی آپیلنس با ما در تماس باشید.

۰۲۶۳۴۴۰۹۹۲۱ | ۰۹۱۲۳۶۳۵۷۰۰

پیشنهاد ویژه کلینیک آپیلنس

اگر به دنبال یک برنامه عملی و موثر برای جوانسازی هستید و می خواهید شادابی و طراوت را به چهره خود برگردانید، کافیست هم اکنون با متخصصان پوست در کلینیک زیبایی آپیلنس تماس بگیرید تا بهترین و موثرترین درمان را برای شما انتخاب نموده و در کمترین زمان پوستی لطیف و زیبا را به شما هدیه دهند. ما انواع راهکارهای جدید را برای بهبود کیفیت پوست تان به شما عزیزان ارائه می کنیم.

کلینیک زیبایی آپیلنس کرج

۱-آیا آکنه درمان دائمی دارد؟

امروزه روش های متنوعی برای درمان این ضایعه پوستی وجود دارد. برای مشاوره رایگان با کارشناسان آپیلنس تماس بگیرید.

۲-چه کسانی بیشتر در معرض این بیماری هستند؟

افرادی که به مراقب ها و روتین پوستی خود بی اهمیت هستند و سبک زندگی پر استرس دارند و همچنین عوامل وراثتی می تواند سبب سبب بروز یا تشدید این بیماری پوستی شود.

۳-بهترین کلینیک درمان آکنه در کرج کجاست؟

برای درمان این بیماری و افزایش اعتماد به نفس تان، می توانید هم اکنون وقت خود را در کلینیک زیبایی آپیلنس رزرو کنید.

۰۲۶۳۴۴۰۹۹۲۱ | ۰۹۱۲۳۶۳۵۷۰۰

امکان ارسال نظر وجود ندارد.

آدرس: فلکه اول گوهردشت، ساختمان 20، ط 5 (مشاوره و رزرو وقت: 0912363500)